7 عامل ترک باشگاه توسط مشتریان

مطمئنا مشتری‌ها همیشه می آیند و می روند، اما توجه کرده اید اکثر آنها اخیرا می روند و دیگر بر نمی گردند؟

خواه مشتری‌ها از باشگاه فرار کنند خواه طی جریان آهسته باشگاه را ترک کنند در اینجا به بررسی 7 عامل ترک باشگاه توسط مشتریان می‌پردازیم.

  1. کارکنان غیر حرفه ای

هیچ چیز سریعتر از تعامل با کارمند غیر حرفه ای باعث ترک فوری باشگاه توسط مشتری‌ها نیست. اگر شک کردید که باشگاه‌تان مشکلی با کارمندان بی توجه، بی ادب و کم سواد دارد مخفیانه چند نفر را به عنوان مشتری برای ثبت نام به باشگاه بفرستید تا برداشت های خود از کارمندتان را بیان کنند.


  1. رختکن های کثیف

بعضی از افراد وقتی وارد اتاق رختکن می شوند یک حالت وسواسی دارند. ممکن است برای لباس عوض کردن راحت نباشند و دوست ندارند بدنشان به جایی بخورد، از لکه های آب بجا مانده از حمام یا حوله های مرطوب حالشان بهم می خورد. این طور افراد سریع از باشگاه فرار می کنند و احتمالا هیچ وقت بر نگردند به خصوص وقتی رد پای کثیف در کف اتاق، حوله های کثیف یا لکه های سیاه روی درب کمدها ببینند.

اجازه ندهید تمیز کردن فقط یکبار در روز انجام شود با کارمندان مسئول نظافت صحبت کنید که مرتب همه جا را به خصوص دستگیره های اتاق رختکن را تمیز کنند و از سرپرست باشگاه بخواهید مرتب بر همه جا نظارت کند.


  1. نواحی تمرینی کثیف

دستگاه های تمرین عرقی می شوند علاوه بر این که باید به مشتری هایتان اسپری بهداشتی (ضدعفونی کننده) و حوله های تمیز بدهید، کارمند مسئول سالن نیز باید از تمیز بودن همه چیز اطمینان حاصل کند. یک قانون خوب این است که اگر کارمند مسئول سالن هیچ کاری برای انجام دادن نداشت، باید تجهیزات را تمیز کند.


  1. تجهیزات زوار در رفته

اصلا نیازی نیست ورزشکار حرفه ای باشید تا متوجه شوید که خرک هالتر زوار در رفته خطرناک است. اگر تجهیزات شما برند جدیدی نیستند مشکلی نیست اما همیشه باید تمیز و ایمن باشند. از چهارچوب های سست و شل، دستگاه های زنگ زده و پیچ و مهره های فرسوده ی آنها که علامت خطر هستند دست بردارید. اگر نمی توانید فورا آنها را تعمیر کنید علامت غیر قابل استفاده روی آنها بزنید تا بعدا آنها را تعمیر کنید.


  1. نداشتن دستگاه های عمومی (اولیه)

آیا ماشین کمکی برای بارفیکس دارید؟ در مورد ماشین پرس پا، خرک اسکات، ماشین سیم کش و چند میز شیب دار قابل تنظیم چی؟ در واقع نیاز نیست هر دستگاهی که تولید می شود را داشته باشید، اما اگر هریک از این دستگاه های اصلی را نداشته باشید مشتری های شما احتمالا به دنبال تغییر باشگاه می روند.


  1. نداشتن محل نگهداری کودکان

حتی بدنسازان جدی و متعصب در تناسب اندام بچه دارند و نگهداری کودک در محل باشگاه موجب رفت و آمد مرتب به باشگاه شما می شود. اگر مراقبت از کودکان را به عنوان هدیه رایگان عضویت پیشنهاد دهید، احتمال بیشتری دارد که والدین در باشگاه شما عضو شوند یا عضویت خود را به خاطر هدیه شما تمدید کنند.


  1. محیط نفرت انگیز

بالا بردن بیش از حد صدای موزیک یک نمونه از کارهایی است که ممکن است مشتری ها را فراری دهد اما اگر محیط باشگاه را طوری بسازید که موزیک حالت خوش آمد گویی داشته باشد و صدای آن کم باشد این نیز ممکن است باعث اختلال شود. هدف سازگاری و رضایت مشتری است و چیزی که آنها می خواهند پس باید محیط با خواسته های آنها سازگار باشد.

به طور مستمر در شبکه های اجتماعی و خبرنامه‌هایتان از مردم فیدبک (بازخورد) بگیرید حتی می‌توانید یک گام فراتر بردارید و به افراد جدید باشگاه زنگ بزنید و نظر آن‌ها را بپرسید یا می توانید از کارمندتان بخواهید از آنها نظرشان را بپرسد یا برگه های انتقادات و پیشنهادات به آن‌ها بدهد.

 

نتیجه گیری :

7 عامل ترک باشگاه توسط مشتریان عبارتند از: رفتار غیر حرفه‌ای کارکنان، رختکن‌های کثیف، تجهیزات تمرینی نامناسب و فرسوده، کمبود دستگاه‌های اولیه، نبود فضای نگهداری کودکان، و ایجاد محیطی ناخوشایند. کثیفی در نواحی تمرینی و عدم توجه به بهداشت نیز از دیگر دلایل مهم هستند. برای حفظ مشتریان، باشگاه‌ها باید به بهداشت، تجهیزات، رفتار کارکنان و رضایت کلی مشتری توجه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *