5 راهکار برای قبولی در ازمون مربیگری بدنسازی
این که آیا شما فقط مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کردهاید، تصمیم گرفتید که محیط کار خود را تغییر دهید یا اینکه مایل به داشتن موقعیت شغلی دیگری هستید، دانستن اینکه چگونه پروسه مصاحبه به هم پیوسته است، کلید موفقیت شما برای پیدا کردن شغل رویایی شما خواهد بود. بنابراین، آنا سوان، مربی تناسب اندام در موسسه تناسب اندام استرالیا، 5 راهکار برای قبولی در ازمون استخدام مربیگری بدنسازی ارائه داده است، که به شما کمک خواهد کرد، بهترین جایگاه شغلی خود را پیدا کنید.
1- معرفی نامه و رزومه خود را به هم سنجاق کنید.
برای استخدام مربیگری رزومه و معرفی نامه شما اولین چیزهایی هستند که کارفرمایان در زمان مصاحبه مطالعه میکنند و اولین برخورد شما با آنها بهترین فرصتی است که میتوانید بر روی آنها تاثیر بگذارید.
اهمیت این اسناد بیشتر از کار کردن شما است، بنابراین، این فرصت را از دست ندهید و حتما رزومه کاری و معرفی نامه خود را به هم سنجاق کنید. معرفی نامه ی شما باید با رزومه ی شغلیتان مرتبط باشد. به یاد داشته باشید، قسمتهایی که شما را نسبت به بقیه ی متقاضیان متفاوت میکند، را هایلایت کنید و نسبت به املای کلمات موجود در رزومه خود اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است عدم توجه به این مسئله موجب رد شدن شما از مصاحبه شود.
2- خودتان را خوب مطرح کنید.
در خصوص استخدام مربیگری باید گفت: تاثیر اولی که هر فرد در برخورد اول بر روی شخص دیگر میگذارد بسیار زیاد است، بنابراین هر موقع که وارد اتاق شدید، با اعتماد به نفس قدم بردارید و محکم دست بدهید، خنده ملیحی بر روی لبانتان داشته باشید و مانند حرفهایها برخورد کنید. مطمئن شوید که لباس های تمییز و با کیفیت بر تن دارید. چه قبول داشته باشید چه نه، در این موقعیت است که اکثر مربیان خصوصی خودشان را دست کم می گیرند و بدون اعتماد به نفس رفتار میکنند.
در ذهن داشته باشید که شما در یک جلسه مصاحبه شرکت کردهاید نه در یک جلسه کلاس آموزشی و نه یک مهمانی، بنابراین لباس مناسب بر تن کنید. بسیار مهم است که نسبت به ظاهر خود حساسانه رفتار کنید و نهایت تلاش خود را بکار گیرید تا نسبت به آن مغرورانه برخورد کنید. نباید به گونه ای به نظر برسید که گویی به تازگی از رختخواب جدا شده اید و خواب آلوده اید. بنابراین، مرتب و منظم حضور پیدا کنید.
3- بیزینس پلان و یا برنامه ی کاری خود را به همراه داشته باشید.
یک باشگاه میخواهد در مورد برنامه ی کاری شما اطلاعات داشته باشد. چند جلسه در هفته، میتوانید در باشگاه کلاس برگزار کنید؟ به چه رده سنیهایی می توانید آموزش دهید؟ برنامهی شما برای ارتقای مهارتها در زمینه ی پیشرفت کاریتان به چه صورت است؟ در ۵ سال آینده کجا قرار است کلاس داشته باشید؟ جوابهایی مانند این جمله ” آنقدری که بتوانم از پس اجاره ی باشگاه شما بر آیم ” تاثیر خوبی بر روی مصاحبه گر و یا صاحب باشگاه نخواهد داشت.
شاید تا اندازه ای کارآمد باشد، اما تصویر خوب به عنوان یک مربی با ذوق و اشتیاق که برنامه هایی برای آینده و موفقیت خود دارد، از شما نمیسازد. قبل از اینکه در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنید، نسبت به برنامههای خود در آینده اطمینان حاصل کنید. این فرد که ممکن است صاحب باشگاه یا شخص دیگری باشد، در مورد آینده شغلی خود و مرکز خود فکر کرده است، به همین دلیل میخواهد که مهارتهای خود و مجموعه خود را ارتقا دهد. بنابراین، به دنبال شخصی است که بتواند این کار را عملی کند. پس راجع به این مسئله هم فکر کنید.
4- مهارت های مشاوره ای خود، در زمینه ی آموزش خصوصی را نشان دهید.
برای استخدام مربیگری و قبولی در آزمون شانس زیادی وجود دارد که مصاحبه کننده بخواهد از شما در زمینه مشاوره و یا در انجام نوعی تمرین خاص استفاده کند، بنابراین ممکن است که شما را در این زمینه تحت فشار گذارد تا بتواند ارزیابیهای لازمه را انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که در روند مشاوره نیز دارای تجربیاتی بودهاید و چندین نوع تمرین را به صورت حرفه ای دنبال میکنید.
به این صورت که اگر آنها از شما بخواهند که یک جلسه ی ۲۰ دقیقه ای یا جلسه HIIT برگزار کنید، میتوانید این کار را با اطمینان و در سطح بالا انجام دهید. کارفرمای آینده شما ممکن است از شما بخواهد که در کلاس مربیانی که حضور ندارند شرکت کنید و بتوانید کلاس آنها را مدیریت کنید.
5- نسبت به کارفرمای خود اطمینان حاصل کنید.
به جای اینکه فکر کنید که شما نسبت به آنها مناسب هستید یا خیر، به این فکر کنید که آیا آنها مناسب شما هستند یا خیر؟ آنها چه امتیازی را به شما ارائه می دهند؟ آیا آنها به شما در رسیدن به اهداف، کمک می کنند؟ آیا این شغل با سبک زندگی که در نظر دارید، متناسب است؟ در پرسیدن چنین سوالاتی از کارفرمای خود، ترسی نداشته باشید. آن ها مطمئنا به علایق شما احترام خواهند گذاشت، چرا که هر فردی برای یک شغل ساخته شده است.