5 روش بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
چه شما جز افراد فعال در زمینه ی تناسب اندام و فیتنس باشید و چه جز آن دسته افراد که به دنبال اولین مشتری خود هستند، شبکههای اجتماعی یک مکان مناسب برای تبلیغات و بازاریابی شغل و برند شما محسوب میشود. اما، اگرچه که شما ممکن است دارای اکانت فیسبوک و یا توییتر باشید، راه اندازی یک پیج و یا اکانت مخصوص کسب و کار روی دیگر سکه محسوب میشود. بنابراین ما در این مقاله سعی کردهایم که به 5 روش بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بپردازیم تا به کمک آن بتوانید در زمینهی شغلی خود موفق تر عمل کنید.
-
یکی از مناسبترین شبکههای اجتماعی را انتخاب کنید.
اگرچه که شبکههای اجتماعی مختلفی وجود دارد، اما شما به عنوان صاحب یک شغل به تمامی آنها نیازی ندارید. فیسبوک، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که شما حتما باید در آن شغلتان را مطرح کنید، زیرا نیازی به لایک کردن افراد ندارد و در عین حال نیازی نیست که مرتبا آنلاین باشید.
هر زمان که شروع به راه اندازی شغلتان کردید، سریعا یک پیج کاری در فیسبوک بسازید. مطمئنا بعد از آن، نیاز به یک عکس پروفایل خواهید داشت، که بهتر است از لوگوی شما باشد و تصویر پس زمینه آن را باید یک بنر تبلیغاتی بزرگ تشکیل دهد.
بعد از فیسبوک، اینستاگرام یکی از بهترین کانالهای تبلیغاتی، به خصوص در کسب و کار تناسب اندام و فیتنس است. اینستاگرام، میلیونها کاربر دارد که هر روزه هشتکهای فراوانی از فیتنس در آن منتشر می شود. پس میتوان گفت که یکی دیگر از بهترین راههای کسب درآمد و بازاریابی است. هر زمان که این دو شبکه ی اجتماعی را برای شغلتان راه اندازی کردید، فراموش نکنید که از عکس پروفایل مشابه و اسم مشابه استفاده کنید. بنابراین کاربران، یک لینک ارتباطی بین این دو پیدا خواهند کرد.
نکته: برای بازاریابی کار خود زمانی که این شبکههای اجتماعی را راه اندازی کردید، از شبکههای اجتماعی دیگر غافل نشوید. برای شروع میتوانید از این دو استفاده کنید، اما به مرور زمان و پیشرفت کسب و کارتان، می توانید از شبکههای اجتماعی دیگر نیز کمک بگیرید.
-
محتوا، کلید موفقیت است.
محتوا، یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد به دلیل نداشتن علم کافی نسبت به آن، در شبکههای اجتماعی موفق نمیشوند. توجه کنید که استراتژی شبکههای اجتماعی به این معنا نیست که ۲۰ صفحه از متنهای مختلف را در پیج خود جمع آوری کنید، بلکه در هر روز میتوانید به یک موضوع بپردازید.
به عنوان مثال، میتوانید در دوشنبهها، از متون انگیزشی، چهارشنبهها از ویدئوهای آموزشی تمرینات، جمعهها، دستورالعمل های غذایی سالم و شنبهها در مورد پیشنهادات هفتگی ویژه در مورد فیتنس، موضوعاتی را مطرح کنید. اگر یک قاعده ای مانند این مثال داشته باشید، مطمئنا محتوای پیج شما دارای انسجام خواهد بود و طرفداران خاص خود را جذب خواهد کرد.
دقت کنید که در مثال بالا، در همه ی روزهای هفته، مطلب در پیج گذاشته نمیشود. اگرچه که انتشار متنها با عناوین مختلف در هر روز خوب است، اما اگر هدف کیفیت باشد نه کمیت، بنابراین در تعداد روزهای کمتری، متنهایی با کیفیت بیشتر، منتشر میشود. حتی میتوانید به این مساله فکر کنید که داشتن تم با یک رنگ خاص، چقدر میتواند بر روی مخاطبان پیج تاثیر گذارد. زمانبندی پست گذاشتن، نیز بسیار مهم است.
به اشتراک گذاری مطالب با منبع معتبر نیز ارزش پیج را بیشتر میکند. بارگذاری فیلم، ارزش بیشتری نسبت به عکس دارد. پس تا میتوانید، از مراحل تمرین خود فیلم تهیه کنید و داخل پیج خود به اشتراک گذارید.
-
از نرم افزارهای مختلف برای محتوای پیج خود استفاده کنید.
حتما این مساله بارها برای شما اتفاق افتاده است که با مراجعه به بعضی از پیجها و کانالهای موجود در شبکههای اجتماعی، از کیفیت عکسها و ویدئوهای موجود در آن شگفت زده شدهاید و سعی کردهاید که آن عکس را کپی و سپس در صفحه و پیج خود بارگذاری کنید. ما در این باره راهکارهای بهتری را به شما پیشنهاد میدهیم، به این صورت که میتوانید نرم افزارهای مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال:
نرم افزار word swag، برای ایجاد تغییرات گرافیکی در متنهای مختلف استفاده میشود.
نرم افزار iMovie، برای ادیت و تدوین فیلمها قابل استفاده میباشند.
نرم افزار After light، برای ادیت عکسها قابل استفاده میباشد.
-
ثابت قدم باشید.
داشتن استراتژی برای کاربرد شبکههای اجتماعی خوب است، اما به اجرا در آوردن آن جنبهی دیگر قضیه ست. بنابراین، زمانی را برای تهیهی محتوای پیج، اختصاص دهید و طبق برنامه پیش بروید. صفحات مربوط به کسب و کار در فیسبوک به شما این امکان را میدهد که طبق ۶ ماه آینده برنامه ریزی کنید و مطالبی را به اشتراک گذارید و هیچ عذری را برای به تعویق انداختن پستها پذیرا نیست و حتی در روزهای تعطیل نیز باید به فعالیت خود ادامه دهید. علاوه بر آن گزینههایی به نام Hootsuite و Tweetdeck وجود دارند که شما میتوانید مطالب را با برنامه ریزی منظم در دیگر شبکههای اجتماعی قرار دهید.
-
در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
در آخر، با فالورهای خود در ارتباط باشید. زمانی که کسی در زیر پست شما کامنت قرار می دهد همیشه باید به آن پاسخ دهید و فراموش نکنید که شبکههای اجتماعی محیطی برای یافتن مشتریان جدید است و در ارتباط بودن با پروفایل های مرتبط دیگر و همچنین کامنت گذاشتن برای آنها نیز راه دیگری است که می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید.
نتیجه گیری : 5 روش بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی ابزاری مؤثر برای بازاریابی کسبوکارها هستند. برای موفقیت، ابتدا باید شبکههای اجتماعی مناسب مانند فیسبوک و اینستاگرام را انتخاب کنید و محتوای هدفمند و منسجمی تولید کنید. همچنین استفاده از نرمافزارهای تخصصی برای بهبود محتوای گرافیکی، ثبات در برنامهریزی و فعال بودن در تعامل با دنبالکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.