چه زمانی افراد در باشگاه شما ثبت نام می کنند؟

زمانی که فردی صاحب یک باشگاه می شود دانش آن به عنوان قدرت او محسوب می شود. دانستن این که چه موقع فردی که یکبار در باشگاه شما ثبت نام کرده است دوباره به آنجا بر می‌گردد و چه موقع بر نمی‌گردد، کلید اصلی موفقیت کسب و کار شما محسوب می‌شود. در این زمینه یک سری تحقیقاتی صورت گرفته است که ما یک طرح کلی نسبت به نتایج، تهیه کرده‌ایم و می‌تواند به شما کمک کند که برنامه سالانه‌ای برای باشگاه خود ایجاد کنید.

در صنعت فیتنس و تناسب اندام، رو به رو شدن با نوسان‌های فصلی و دوره‌ای می‌تواند برای صاحبان این مشاغل بسیار استرس‌زا باشد. کلید اصلی، مدیریت منابعی است که نشان می دهد چه زمانی عرضه و تقاضا در چه سطوحی نسبت به هم قرار گرفته‌اند.

 

همانطور که می دانید موارد بسیاری وجود دارد که بر روی رفتارهای مشتریان تاثیر می گذارد. مانند:

  • اندازه بازار
  • رقابت‌های جدید
  • رقابت‌های موجود
  • نیاز مشتریان
  • تاثیرات اجتماعی
  • موقعیت و مکان باشگاه
  • مسیر حرکت رشته فیتنس

دانستن هر یک از فاکتورها، به باشگاه شما کمک می‌کند که همیشه در بالاترین جایگاه قرار بگیرد. تحقیقاتی در این زمینه انجام داده‌ایم که نشان داده است چه زمانی افراد تمایل بیشتری دارند که در باشگاه ثبت نام کنند و چه زمانی احتمال بیشتری وجود دارد که از رفتن به باشگاه امتناع کنند.

 

  • چه زمانی افراد در باشگاه ثبت نام می کنند؟

روند مشترکی بین کالیفرنیا تا موزامبیک وجود دارد. به این صورت که بیشترین ثبت نام در ماه ژانویه و کمترین ثبت نام در ماه می اتفاق می‌افتد.

شلوغ‌ترین دوره زمانی در آمریکای شمالی بین ماه ژانویه تا فوریه است. سه ماه سرد در این مکان‌ها با افزایش ۳۵ درصدی در سال مصادف است، در حالی که در ماه می تنها ۳٫۶% رشد در ثبت نام کنندگان جدید اتفاق می افتد.

بسیار جالب است که در استرالیا (استرالیا، نیوزلند و آفریقا) میزان ثبت نام در ماه ژانویه دقیقا مانند ماه جولای و آگوست است. همچنان در نیمکره ی جنوبی کمترین ثبت نام در ماه می اتفاق می افتد اما هر چه هوا رو به سردی می رود میزان ثبت نام بیشتر می شود.

در اروپا و انگلیس به نظر می رسد که بیشترین میزان ثبت نام در ماه های ژانویه، جولای و نوامبر اتفاق می افتد و در مقابل کمترین میزان ثبت نام در ماه های مارس، آپریل و در نهایت می، قبل از اینکه دوباره ثبت نام در ماه ژوئن شروع شود، انجام می‌شود.

در آسیا، بیشترین ثبت نام در ماه مارس انجام می‌شود. می‌توان گفت ماه‌های آگوست و نوامبر هم از ‌ماه‌هایی هستند که ثبت نام به نسبت زیاد است. با این وجود بیشترین انتظار برای ثبت نام‌های جدید در چه ماهی است؟ حدس بزنید…. درسته! ماه می است.

 

  • چه زمانی افراد از آمدن به باشگاه منصرف می‌شوند؟

در ایالات متحده ی آمریکا بیشترین میزان کاهش ثبت نام‌ها در ماه آپریل و ژانویه اتفاق می‌افتد. شاید دلیل آن تعطیلات سال نو باشد. بیشترین میزان بازگشت افراد به باشگاه در ماه ژوئن صورت می‌گیرد و حدودا ۸ نفر در هر باشگاه انصراف می‌دهند.

انصراف های نیوزلند و استرالیا معمولا در ماه مارس، با ۳۱ انصراف اتفاق می افتد به طوری که کمترین میزان آن در ماه می با میانگین ۲۰ نفر انجام می‌گیرد.

 

  • این اطلاعات چه کمکی به من می‌کند؟

وقتی که شما زمان دقیق رونق بازار خود را بدانید با تبلیغات گسترده خواهید توانست به بیشترین میزان تقاضا دست پیدا کنید. اگر نرم افزارهای مدیریتی باشگاه مانند جیم مستر را داشته باشید با مراجعه به قسمت گزارش های این نرم افزار می‌توانید پردرآمدترین و کم‌درآمدترین ماه‌های سال را مشاهده کنید.

 

برنامه ریزی کنید که تبلیغات‌تان را در یک دوره ی زمانی مشخص در سال انجام شود.

  • این اطلاعات به ما می گویند که شروع یکسال صرفا با پایان ماه ژانویه تمام نمی‌شود. بنابراین در ذهنتان داشته باشید که یک مقدار از بودجه خود را نسبت به آن برنامه ریزی کنید.
  • زمانی که به کم‌درآمدترین ماه سال می رسید بهترین زمان است که تبلیغات خود را برای جذب مشتریان، بیشترین کنید.
  • در مورد این که چرا افراد از آمدن به باشگاه منصرف می‌شوند فکر کنید. آیا می‌توانید مشکل را حل کنید؟ آیا می‌توانید یک تبلیغ یا تشویقی را ارائه دهید که آن‌ها را مجاب به ادامه مسیر کند؟

چه باشگاه شما شلوغ باشد و چه خلوت، سعی کنید مزیت‌های خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که شرکت‌های کمی وجود دارند که هم در حال مدیریت و هم در تلاش برای ارتقای خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *